Trip Report: Merzifon-Trabzon

7 Kasım 2014, güneşli ama soğuk bir sabah… Saat 7:30’da Tuncay abiyle Çorumda buluşmak için Ankara’dan aracımla yola çıktım. Çoruma tahmini varış saatimiz 9.41.

Akabinde Tuncay abiyle Merzifon’a uçağın bulunduğu meydana Amasya Merzifon IATA: MZH, ICAO: LTAP doğru yola çıktık. Yarım saatlik yolculuğumuzun ardından uçak başı yapıyoruz ve harici kontroller başlıyor. Bu arada o tarihlerde yeni yeni moda olan monopod ile ilk çekimim.

Uçağımız TC-ELI , Diamond DA40NG . JET-A1 yakıtıyla çalışan 170Hp lik Austro motora sahip. Uçağımız GARMIN 1000 PFD ve Multifonksiyonel Display Glass Cockpit’ e sahip.

Hazırlıklarımız tamamlandıktan sonra Merzifon 05 pistinden kalkıyoruz. Mevsim normallerinin aksine alabildiğince görüş açık. Dağın eteklerindeki volumetrik sis gözümüze hitap ediyor.

Rotamız Merzifon’dan direkt olarak Trabzon. Ancak hava’nın güzelliği ve Ordu-Giresun havalimanın inşaatının sona yaklaştığını hatırlayıp bir anda rotamızı sahil kanadına OR-Gİ havalimanını ziyarete çeviriyoruz.

Boztepe üstünde bir orbit atıp hem irtifamızı azaltıyoruz hem de muhteşem Boztepeyi keyifle izliyoruz.

Takiben OR-GI havalimanına yaklaşmaya başlıyoruz.

Şantiyede çalışmalar devam ediyor.

Pist çizgi ve ışıklandırma çalışmaları devam ediyor.

Terminal binası inşaatı.

10 pistine low pass yapıp, Trabzon 11 pisti için direkt 10 dme ye devam ediyoruz. Fotoğraf: Doğankent Çayı’nın denize döküldüğü Tirebolu mevkii ve Çaykur fabrikası.

Denizel ve karasal iklim

Trabzon Airport (IATA: TZX, ICAO: LTCG) 11 pisti ILS established.

Touch-Down 11

Yan Komşumuz THY pushback’te hemde bir süpriz ile. Simulatör camiasından tanıdığımız Özgür Güre kaptan bu uçuşta bize kanaldan merhaba diyor.

Bizde onlara iyi uçuşlar diliyoruz.

Trabzon Hatırası.

Hoşgeldin Pegasus.

Off-Block: 11:35L

On Block: 13:25L

Trip Time: 1:50

Ve bir uçuşun daha sonuna geldik. Sevgili Tuncay Abime teşekkürlerimi borç bilirim.