Trip Report: Belgrade

Çocukluk arkadaşım Burak ile beraber Sırbistan’ın başkenti olan Belgrade için 2 hafta öncesinde seyahat planı yapıp derhal uygulamaya koyduk. 18 Aralık 2015 Cuma, işe gitmek için çok erken ve uyanılamayacak bir saat fakat seyahat için derhal kalkılabilir… 04:00, Ankara Esenboğa Havalimanı iç hatlar terminaline ulaşıyoruz. İstanbul’dan aktarmalı olarak Belgrade a uçacağız. Check-İn işlemlerimizi yaptırıp güvenlikten geçiyoruz. 108 numaralı kapıda TK2107 için boarding bekliyoruz. Uçağımız, Star Alliance boyamalı TC-JFI tescilli Boeing 737-8F2 . Körükten uçağa geçiyoruz. Kısa bir süre sonra boarding tamamlanıyor kapımızı kapatıp motor çalıştırma ve push back yapıyoruz. Esenboğada rüzgar sakin sıcaklık -2 derece. Alpha taksi yolunda 03L pistine doğru taksiye başlıyoruz.

Alpha taksi yolu üstünde uçağımıza De-Icing işlemi yapılıyor.

05 pistine teker koymamıza müteakip T8 pozisyonuna taksi yapıyoruz. Akabinde iç hatlardan dış hatlara geçip gümrük işlemlerimizi tamamlayıp 222 nolu kapıdan T4 pozisyonunda bulunan uçağımıza otobüsler vasıtasıyla ulaşıyoruz.

B737-8F2 TC-JHL (Eski Globally Yours boyaması) OFF-BLOCK.

En büyük abimiz ve ortanca abimizin arkasından 3 numarayız.

Final seviyemiz 32000 feet’e tırmanışımız devam ediyor.

Uçarken herkesin dört gözle beklediği ikramımız geldi. Menümüz:Tereyağı, çilek reçeli, domates, salatalık, kaşar peyniri, beyaz peynir, siyah zeytin, yeşil zeytin, füme tavuk göğsü, meyve, eti form, su ve ekmekten oluşmakta.

Karnım doydu. Arkama yaslanıp gücü hissediyor ve uçuşun keyfini çıkartıyorum.

Nikola Tesla Havalimanı 12 pistine CAT3A yaklaşması yapıyoruz. İndiğimiz saatlerde görüş yaklaşık 150 metre. Birçok yolcu indiğimizi anlamıyor ve korkuyor.

Follow me eşliğinde A2 kapısına taksi yapıyoruz. Yan komşumuz Montenegro Airlines.

Daha körükten çıkmadan hemen kapıda tüm yolcuların pasaportlarını otel rezervasyonlarını ve dönüş biletlerini kontrol ediyorlar. Soru soruyorlar. Mutlaka bu belgelerinizin çıktısını yanınızda bulundurun. Körükten çıktıktan sonra pasaport kontrolüne gidiyoruz. Duvardaki reklam gözüme çarpıyor.

Pasaport kontrolünün ardından sadece sırt çantalarımız olduğu için bagaj alım bandını bay geçip direk olarak change office aramaya başlıyoruz. havalimanının çıkışında sağda köşede kalan change office’i bulup bir miktar para bozduruyoruz. Kurlar şehirdekiyle farklı değil güvenle bozdurabilirsiniz. Ardından otelimize gitmek için taksiyle anlaşıyoruz. Otelimiz Belgrade’ın ünlü caddesi Knez Mihailova’ya 100 m. Taksi 2000 Dinar yazıyor. Kesinlikle iki katını istiyorlar. Daha önce giden arkadaşlarımızdan tecrübemiz olduğu için amiyane tabirle kazık yemiyoruz. Booking.com aracılığı ile yapmış olduğumuz Marriott oteller zincirinin markası Courtyard otele yerleşiyoruz. Fiyat, kalite ve lokasyon bizi çok tatmin etti. Çok memnun kaldık.

Biraz dinlendikten sonra telefon hattı almak için MTS’nin yolunu tutuyoruz. İnternetsiz kalmayalım diye 3 günlük 4G sınırsız internet turist hattını alıyoruz. Yaklaşık 12 TL. Burak’ın isteğiyle İstanbulda da bir şubesi bulunan ünlü İtalyan restoranı Vapiano’nun yolunu tutuyoruz.

DCIM100GOPROGOPR2351.

Biraz şehri turlamaya çıkıyoruz.

Globally Yours

Bir dünya markası BEKO

Knez Mihailova Caddesi.

DCIM100GOPROGOPR2417.

Knez Mihailova caddesi üzerindeki Apple Müzesi. Benim gibi sadık Apple kullanıcılarının hoşlanacağını düşünüyorum. İlk Macintosh bile var!

Bu arada bizim damak zevkimize en uygun su, ROSA.

Belgrade’da Osmanlının izleri halen duruyor. Kalemegdan Parkının ismi Kale Meydan olarak Osmanlı tarafından konulmuş. Kale Meydan’dan Tuna ve Sava nehirlerinin birleşim noktası.

DCIM100GOPROGOPR2361.

Parkın içinde “Mora Fatihi” Damat Ali Paşa’nın türbesi.

Kale İçi.

DCIM100GOPROGOPR2377.

1 Saat 46 dakikada 4.90 km yürüyerek Kalemeydan gezimizi bitiriyoruz.

Sırbistanın tek camisi olan Bayraklı Camii

DCIM100GOPROGOPR2394.

St. Michael Kilisesi

DCIM100GOPROGOPR2401.

Akşam yemeği için Knez Mihailova’nın ara sokaklarında bulunan bu harika Hamburgerciyi keşfediyoruz.

DCIM100GOPROGOPR2413.

Ve son güne uyanıyoruz. Prince Mihailo Anıtı.

Nikola Tesla Müzesine doğru Sırp Peugeot fanatiği taksicimizle yola çıkıyoruz.

DCIM100GOPROGOPR2408.

Sırp Mucit Nikola Tesla’nın yüzlerce icatlarından sadece biri olan kablosuz enerji iletimi.

Vapiano’ya birde makarna için uğruyoruz

Genelde Türk turist gördük. Belgrade biraz yaz şehri gibi ama kışın gittiğimize asla pişman değiliz. Hatta insanın canı sıkıldıkça haftasonu kaçamağı yapacağı bi yer. Bi kaç gezmediğimiz yer kaldı fakat hava elverişli olmadığından yaz aylarında yine geliriz diyerek erteledik. Artık dönüş vakti. Son saatler. Knez Mihailova caddesinin gündüz görünümü.

DCIM100GOPROGOPR2389.

Hotel Moskova. Belgrade’ın Bayraklı Camiinden sonra en tarihi yapısı diyebiliriz. Tarihi faal bir otel. Sırplar ayrıca inanılmaz Putin hayranı. Kime sorsak çok seviyor. Dükkanlarda Putin T-shirt leri satılıyor.

Nikola Tesla Havalimanı

DCIM100GOPROGOPR2434.

DCIM100GOPROGOPR2435.

Digital Flight Board’lardan önce kullanılan eski Flight Boardlar.

Dönüş Vakti TK1084. Uçağımız TC-JRA(Star Alliance) A321

Dönüş ikramımız: Ton balıklı sandviç, füme tavuk, salata, Elmalı kek, Eti form.

Bu kadar yorgunluğun ardından tüm dualarıma rağmen maalesef Y apronuna parkediyoruz. Sonrasında tahmin edeceğiniz üzere otobüsle bir 20 dakika terminale seyahatimiz sürüyor. Burak bir ara Ankaraya karayoluyla mı gidiyoruz? diye bana soruyor.  Gümrük işlemlerinin ardından iç hatlara geçip Ankara uçağımızı beklemeye başlıyoruz. Yaklaşık 2 saat aramızın ardından akabinde 45 dakikalık uçuşumuzun ardından Ankaraya ulaşıyoruz. Hava yaklaşık -8 derece görüş 200 metre.

3 günlük tatlı yorgunluğun ardından yolculuğumuz evde son buluyor.

Vize: T.C vatandaşına vize uygulanmıyor.

Para Birimi: Dinar.

Alışveriş: Herşey Türkiye ile aynı fiyatta.